dinsdag 2 december 2014

Kaarsen

De winter staat weer voor de deur en wat is dan gezelliger in huis dan 's avonds wat kaarsjes aan.

Nu heb ik laatst in Amsterdam een heel leuk boek gekocht en daar stond dit volgende idee in.
Een kaars in een oud theekopje maken

Iedereen heeft wel eens van die oude theekopjes waar je niks meer mee doet, of je kunt ze natuurlijk bij de kringloop scoren. Zelf vind ik, hoe kitscheriger, hoe beter.

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om  oude kaarsen gebruiken en deze omsmelten maar ik heb zak stearine gekocht (bij een hobbywinkel bij mij in de buurt). Er zijn ook wel verschillende websites waar je dit kunt kopen. Moet je even googelen

De kaars of stearine smelt je au bain marie.  Als het gesmolten is giet je het in het theekopje.
Vergeet natuurlijk niet om een lontje er in te doen. Ik heb onder aan de lontjes nog een knoopje gedaan, zodat je er voor kunt zorgen dat het lontje goed onderin blijft zitten en niet naar boven drijft, het duurt namelijk even voordat de kaars hard is.
Voor een theekopje was ik 2 koppen stearine nodig (het zelfde kopje als waar je de kaars in gaat maken) of je kunt 1 lange kaars gebruiken.

Ik ben zelf blij met het resultaat. Wat vinden jullie?


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten