woensdag 19 november 2014

Gebreide Beer

Ik vind het heerlijk om te breien. Dit doe ik vooral in de wintermaanden. Nu brei ik de laatste tijd graag iets anders dan sjaals, mutsen en truien. Ik ben nu helemaal in het breien van knuffels.
Als ik tijd heb ga ik naar de breiclub bij mij in het dorp. Hier werd een cursus gegeven waarbij je een beer kunt breien. Nu heb ik wel vaker knuffels gebreid, maar wat zo uniek was aan dit patroon is dat je deze beer in een keer breit. Het zijn dus geen lapjes die je later weer aan elkaar moet breien.
Dit leek mij wel een uitdaging, wat ik had tot dan alleen nog maar op 2 pennen gebreid, hier moest ik op meerdere pennen rondbreien.
Het patroon van  is van Annita Wilschut. Zij heeft een webwinkel zijmaakthet.com waar je verschillende patronen kunt kopen die op dezelfde manier worden gebreid. Aan een stuk door.

Na wat uurtjes in de avond en wat hulp van de breiclub heb ik uiteindelijk een hele mooie beer gebreid en ik ben best trots op het resultaat. Een hele mooie beer wat een beetje vintage lijkt. Wat vinden jullie?!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten