dinsdag 9 juni 2015

Gebreide apen

Een tijdje terug heb ik een hele leuke beer gebreid via het breipatroon van  Anita Wilschut. Ik kwam hiermee in aanmerking door het breicafe waar ik wel eens heen ga. Nu had ze ook een patroon van apen. Deze vond ik ook geweldig, dus ben ik hier mee begonnen. Ik had nog wat bollen wol thuis liggen die ik mooi vond en zo ging ik aan de slag.

Het patroon is niet moeilijk als je hem eenmaal door hebt. Wel moest ik weer even wennen aan het breien op 4 pennen. Nu had ik op een gegeven moment mijn eerste aap af en nog genoeg wol over om een tweede te breien. Nu had ik bijna 2 identieke beren. Ik dacht ze missen nog wat. Toen kwam ik op het idee om er een setje van te maken. Een jongetje en een meisje. Maar hoe maak je het onderscheid duidelijk, nou door ze een strikje te geven. De jongen kreeg een strikje om de hals en het meisje een op haar hoofd.

Zeg nou zelf ziet dat er niet schattig uit. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten