dinsdag 4 november 2014

Muis sloffen

Een paar week terug was ik samen met met moeder naar de breiwinkel  Knitted en Knots in Rolde geweest.Wat trouwens een super leuke breiwinkel is.
Hier zag ik een paar slofjes staan van muizen. Nu vond ik ze zo leuk dat ik besloot om ze voor mijzelf te gaan breien. Ik kocht de juiste wol in de winkel kreeg het patroon erbij en ging aan de slag.
Nu ging het patroon maar tot maat 39 dus moest ik even nadenken hoe het patroon verder zou gaan omdat ik maat 40 heb.

Ik moet twee lapjes breien en deze vervolgens aan elkaar maken. Denk er wel aan dat je na het aan elkaar breien de sloffen binnenste buiten moet keren zodat je de mooie kant naar buiten hebt zitten. Het lastigste aan deze sloffen vond ik het vilten. De sloffen brei je namelijk groot en vervolgens moeten ze vilten in de droger. Dit was wel even spannend, want ik wou natuurlijk niet dat ze te klein werden.

Na het vilten heb ik op de sloffen nog wat oogjes gemaakt en een neusje. Aan de onderkant van de sloffen heb ik een anti-slip laagje zitten. Deze heb ik gemaakt door er ABS Latex op te doen. Dit zit in een klein flesje en daarmee kun je zelf een anti-slip patroon bedenken en onder je sokken of sloffen maken.

Ik ben zelf erg blij met het resultaat, maar wat vinden jullie er van?




Het patroon van de sloffen kun je vinden door hier te klikken
(Als je naar de winkel gaat om wol te kopen krijg je het patroon erbij anders moet je er helaas voor betalen.)

1 opmerking:

  1. Zo leuk maar ben niet zo creabea en niet het geduld om ze zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen